lørdag 18. august 2012

Hekta på hekling


Fikk meg en skikkelig ovverraskelse på senteret i dag.  Jeg var på shopping med de to minste, og vi løp en rekke ærender på forskjellige butikker.  Bokhandelen var ett av stoppestedene, og mens 11-åringen pløyde i gjennom butikken for skolesaker til et nyoppstartet skoleår, tok jeg meg selvfølgelig en tur innom reolen som heter HOBBY. Dette er kanskje ikke så uventet en av mine yndlingsreoler hos alle bokhandlere.  I tillegg til reolene med bake- og kokebøker, da.

Plukket opp en ny heklebok jeg ikka har sett i butikken før, og der slo overraskelsen inn.  Jenta på bildet nederst til venstre på coveret så da veldig kjent ut.  Det var datteren min!  Måtte skynde meg å bla opp i boken, og der var hun å finne på flere bilder. Så morsomt!




Jeg har hørt snakk om at hun har vært på fotoshoot for en bok en gang, fulgt av pappaen sin, og det er ganske lenge siden nå.  Tror det må ha vært på senhøsten i fjor en gang.  Har ikke tenkt så mye på det siden, annet enn de gangene Mathilde har fortalt hvor morsomt, og bitte litt slitsomt, det var å være modell for en dag.  Og vips, så finner jeg henne på og i en heklebok med Susann Michaelsen som har vært å se på tv en masse ganger.  Jeg visste ikke at fotoshooten var med henne, og jeg visste ikke at Susann kunne hekle en gang.  Men det kan hun.  Og hvorfor skulle ikke hun kunne, når jeg kan?




Jeg ble jo litt stolt når jeg ser den søte lille jenta mi i boken.  Måtte selvfølgelig kjøpe den!  :-)

- Bjørg - 


1 kommentar: