mandag 20. august 2012

Nytt sjal




Nytt sjal ble heklet ferdig i helgen, og ble tatt i bruk i dag som tilbehør til blå jeans og beige skinnjakke.



Siden jeg skulle lage en prøvemodell av et nytt mønster jeg hadde i hodet, brukte jeg et billig bomullsgarn fra Søstrene Grene til prosjektet.  De har ikke så mange farger å by på, men jeg syntes den lysegrønne og grå passet godt sammen.  Og det funket.  Ble forresten superbillig! 4 nøster á kr 13,74 = pris kr 55,- for hele sjalet.  Det får en si!  Så billige prosjekter er det lenge siden jeg har gjennomført.  Vanligvis ligger garnprisen på 3-4-gangeren av dette med de garnkvalitetene jeg vanligvis bruker.  Men siden vi er inne på kvalitet.  To av nøstene hadde garnskjøt med knute midt inne i nøstet, noe jeg ikke setter særlig pris på.  Men, men, man får som regel det man betaler for, og dette sjalet skulle jo være billig.  Så da så.


Lille snuppelupp kledde også fargene i sjalet, og poserte villig vekk i trappen med det nye sjalet på :-)




- Bjørg - 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar